Thursday, October 23, 2008

Sekarang musim hujan

OCT 22 : "Tahniah! Anda terpilih. Esok 2 ptg, dekat fakulti."

OCT 23 : "Minggu depan! Sila bersedia."

Kenapa aku?? Dalam ramai2 orang aku jugak yang kena. Dah la sekarang musim hujan. Aku tak biasa menghadapi musim hujan begini sebab aku bukan kental sangat.

Sekarang musim hujan? Hujan imaginary.. Aku bayangkannya sebagai hujan dan kadang2 ribut. Bukan nak mengeluh, cuma menerangkan keadaan sebenar. Aku tak suka mengeluh lagi2 pasal pelajaran. Susah, payah? Dah tau susah kenapa belajar? Duduk je la. X payah berdiri, x payah berlari.. Orang belajar letih otak, orang bekerja letih badan. Orang duduk saja x ada apa2.. Tu sebab aku masuk UTem. Nak belajar. Tapi keadaan sebenar sedikit menjengkelkan. Terpesong sedikit tapi masih belum terkeluar ke longkang. Nasib baik. Susah pun layan je..

Aku ter'muhasabah' diri kerana aku terpilih. Bukan berita gembira. Akreditasi, Board of Engineer of Malaysia, kalau tak silap. Temuduga. Dan aku yang terpilih. Bersama 14 orang lagi. Aku dah ditemubual oleh pihak yang sama hampir dua tahun dahulu. Aku dibasuh oleh Prof. tersebut. Kali ni aku terpilih lagi. Tapi MUNGKIN tak semua yang kena antara 15 orang tu. Mungkin 3-4 orang je yang kena. Aku tak mahu terpilih lagi. Dibasuh lagi?? Perghh. Pedih.

Aku tak sabar menunggu minggu depan. Mungkinkah aku terpilih?

1 - Aku dah ditemubual dua tahun lepas
2 - Aku terpilih lagi kali ni tapi x konfem ditemubual @ tak
3 - Minggu depan, kalau aku terpilih antara 15 org tu, aku akan:



Masuk cabutan bertuah. Mesti kena punya..

3 comments:

Anonymous said...

cool siot, belum keje org dah panggil interbiew. murah rezeki ko ni sebenarnya.

KingKamil said...

dop ah, klu kene tu, malang skit ah.. klu x akredit, kene baham ramai2.. haha gelak jahat

mohd said...

ssiangggGG ke mung!!
muahahaah