Sunday, March 22, 2009

Tired of Nescafe

Sekarang bulan 3. Dah nak habis pon. Bulan 4 bakal menjelma bersama tarikh2 akhir. Tu yang aku takut. Jadi hujung minggu pun dah macam "hari sekolah". Malam2 berjaga sampai pagi, dengan azam menghabiskan seratus helai kertas kosong yang aku beli awal semester lepas. Peh. Sampai sekarang tak habis lagi..

Untuk membantu aku menyelesaikan misi ni, aku buat2 rajin. Dengan bantuan Nescafe aku berjaga, buat kerja sampai subuh. Tapi 2 - 3 helai je kertas luak. Banyak lagi kertas kosong tu..

Dan, baru sekejap tadi aku teringat, rupanya ada benda penting. Repot! Arrr. Esok kena hantar. Long Report tu.. 20 -30 helai jugak nk kena buat. Jadi aku pun geledah seluruh kawasan bilik aku. Di sebalik kertas surat khabar, cebisan2 wayar dan sarang labah-labah; semua aku belek. Aku cari dimana hilangnya kertas catatan masa aku buat lab tu 2 minggu lepas. Puas mencari, aku tak jumpa.

Aku dah bosan mencari. Putus asa. Aku nk keluar bilik, aku gerakkan pintu. Plupp. Ada benda terbalik. Arr. Cawan. Dalamnya ada lagi air Nescafe 'o' semalam. Hitam pekat 'kaw'. Jatuh pulak atas karpet dan meleleh ke atas kertas. Aku ambilk kertas tu dan aku rasa mcm kenal je..

BERITA BAIK: "Ni la result experimen aku."
BERITA BURUK:"Hampir keseluruhan kertas dibasahi Nescafe 'o'. Habisssssss."
Kertas dah hitam + basah lagi. Tulisan susah nak baca. Kena jemur dlu.
Sekarang aku tgh tunggu kertas tu kering sblm boleh start buat repot. Dan sekarang aku minum air kosong je..

6 comments:

w.a.k. said...

kn aku dh ckp minum nescafe ni bahaya hahaha...sbb tu aku x minum hehhe...g bgtaw ma0z plak :p

.::aDa::. said...

hadui la..dah jatuh , tergolek2 pula..sabo2..

Che Ku said...

haha. bahaya ye wak..

ada, aku tgh sabo ler tgk kesan air nescafe kat karpet.
tapi kesan kat kertas tu xleh sabo..

Odette said...

ada gak hikmah nescafe 2 tumpah.. kalo x, msti xjmpa kertas 2.. hehe

Che Ku said...

btul la odette
kesimpulannya nescafe bagus..
hahaha..

.::aDa::. said...

aku horror minum nescafe..aku minum kol 5 petang, kol 5 pagi baru leh terlena.huru hara idop aku..huhu (T_T)