Sunday, February 15, 2009

Alahai

Aku bosan ni. Tak ada apa yg menarik di sekeliling.
Aku nak tido, tapi rasa lain la persekitaran malam ini..
Biasanya ada skuardon nyamuk2 mengiringi pemergian aku ke alam mimpi, tapi malam ni sunyi je.. X leh tido la gini.
Biasanya aku tertidur sambil2 dalam ke'frust'an sebab menepuk nyamuk tapi tak kena.. Handal nyamuk bumi Hang Tuah ni..
Jadi aku pun buka Mozilla Firefox versi lama dlm komputer aku ni aku ni (x updated). Tapi lepas buka aku terpikir.. nak buka ape?? X de apa dalam kepala. Kosong.

Jadi aku pun tulis la blog.. ambik post untuk bulan ni..

Pengkalan Balak
Family Day BENT - minggu lepas

1. Ssumbak idung
Nama tempat ni memang berada dalam kepala aku sampai sekarang sebab disitulah aku mendapat [ demam + sakit tekak + ssumbat idung ] yang panjang. Sebabnya, aku tido berlantaikan "kembes" (canvas) beratapkan langit + berdindingkan angin bayu untuk 2 malam straight. Khemah ada tapi aku berdegil. Natural bed. Peh. Time tu sedap la tido. Tapi balik je, x sedap..

2.Ngail
Di situ jugak aku memancing, tapi sakit ati je sebab ikan buntal yg makan. Ikan lain taraa.. Dah la bermasalah dari segi umpan. Hari pertama ok la guna udang TESCO. Hari kedua beli umpun2 yg dijual oleh brader tepi jalan. 5 ringgit melayang untuk seplastik pasir bercampur umpun2 bersaiz besar sikit je dari lubang jarum. Aku rasa teraniaya.. Dah la tak dapat ikan. Kalaulah wujud persatuan memancing Malaysia, akan ku buat repot pasal brader jual umpan tu.

3.Kerepek
Malaysia memang terkenal dengan kekayaan hasil bumi. Industri hasil tani juga berkembang pesat dengan aplikasi teknologi baru dan kegiatan peniagaan yang berkembang maju menuju Wawasan 2020.

Ceh.. Berdasarkan tajuk di atas, kalau orang yang ikut sekali masa family day BENT aritu baca mesti boleh agak aku nak cerita pasal apa. Beli lah dikk. tolon aye..
Ada sorang Makcik tu berjalan kaki jual kerepek kepada pengunjung2 pantai dengan cara 99% paksaan (mendesak).
Kami senyum dan kata "xpe lah makcik.. Kami dak kenyang.." X berhasil. Dia terus mendesak..
Kami kata "makcik, kami dah bawak bekal". Dia kata "bekal tu lain cerita, ni kerepek.. Beli la satu.."
Tapi sebungkus kerepek berharga RM3 dibeli jugak la. Mula2 xtau. Tapi lepas tu beberapa kali kami diserang oleh makcik tu.. Mintak maaf ye Makcik, saya mengumpat pasal makcik kat sini..
Kalau dilihat dari sudut sentimental, memang kesian la. Beli je la satu..
Tapi kalau dari sudut logik, harga RM3 untuk sebungkus kerepek bersaiz besar sikit dari plastik megi, x sesuai.. Macam harga aiskrim kat padang pasir.
Dari sudut lain pulak (xtau sudut apa), terlalu mendesak pelanggan.. x boleh la macam tu.. Kalau lecturer technopreneur ada masa tu kan bagus.. mesti kena lecture ar makcik tu. strategi.. bla bla.. pemasaran.. francais.. bla. bla..



Tapi apa pun memang best Pengkalan Balak + BENT.

1 comment:

.::aDa::. said...

patotla~~..
hehe..aku pon kena paksa gak beli padahal tengah berendam dlm air laut kot.. "beli kepek dek..."
"xpela makcik, kami xde duit..."
hehe~