Friday, November 14, 2008

Operasi Sulit


Zaman semakin mencabar. Operasi pula semakin sulit. Kebelakangan ini aku banyak melihat perkataan ini. Masa menjawab peperiksaan. Disudut atas kanan memang ada. Ditambah pula dengan soalan2 yang betul2 sulit. Memang sulit nak menjawabnya.

Setiap kali aku mula menjawab, memang perkataan ini selalu mengganggu konsentrasi. Memang sulit. Sulit; salah satu maknanya sukar. Memang penulis kertas soalan tersebut memaksudkan sulit = 'secret'. Tapi aku tetap mentafsirkannya sebagai sukar.

Agak sulit aku nak menerima slip keputusan nanti.
Dan masa depan pasti lebih sulit.

Aku perlu mencari penyelesaian; OPERASI SULIT.

3 comments:

Fndy said...

kalau alat sulit kes mcm mana plak?

w.a.k. said...

kalo alat sulit cane plak? :p

Che Ku said...

ish. memang sulit berhadapan dengan soalan2 begini..