Thursday, August 21, 2008

Aku rasa macam nak mencarut, tapi...

Ktingg ting ktinggg...

Aku rasa...
banyak yang aku rasakan sekarang ni

bosan adalah perasaan utama + anak2nya: lapar, dahaga.
Tapi yang aku nak fokus kt sini adalah perasaan nak mencarut.
Aku bukan suka sangat mencarut tetapi itulah yang aku rasa sekarang.

nak kata aku ada byk masalah.. tak kot
apa yg aku rasa bukan masalah
masalah dihadapi bukan dirasai

bukannya aku ada masalah kerja
kerja banyak, tapi aku buat tak tau jer
tak ada masalah

bukannya gaduh dgn bini
awek pon x ada
tak ada masalah

bukannya ada masalah duit
duit banyak xtau nk guna kemana
tak ada masalah

nk kata gatal kepala, rambut dh buang semua
mana ada kelemumur
tak ada masalah

tapi aku macam terpanggil sesuatu
sesuatu yang aku inginkan
aku bukan nak sangat pon
tapi tanpa aku sedar memang aku berusaha untuk mendapatkannya
ia bukanlah benda, bukan objek yang boleh dicapai dengan pancaindera

aku rasa keadaan aku sekarang macam ni:
seorang budak sedang bermain2 dengan pistol mainannya
dia bosan tapi tu lah mainannya
main jugak walaupon bosan
pastu dia terdengar bunyi loceng orang jual aiskrim
dia pon teruja la nak aiskrim
aiskrim = sedap
tapi, ia bukannya elok sangat pon
sejuk + ada pengawet
tapi dia tak tahu
mintak kat emaknya
lalu emaknya belikan

aku sekarang diibaratkan terdengar bunyi loceng orang jual aiskrim tu la
aku tak tahu apa yang aku nak ni bagus ke x bagus ke
sebagai seorang 'budak' aku main nak jer

tapi masalahnya kt sini tak ada 'emak' yg nk dapatkannya untuk aku
takkan aku nak mintak dengan mak aku kt kampung tu
nnt kene beleber.. kata aku gila pulak.

aku mahukannya. tapi aku tak tahu macamana nak dapatkannya. aku pun terpaksa melupakan hasrat itu. no more ice cream.

jadi, kalau baik ia, maka rugilah aku terlepas kebaikan itu.
dan, kalau buruk ia, maka untunglah aku terlepas keburukan itu.

Aku rasa macam nak mencarut, tapi tak baik la..

No comments: