Thursday, September 4, 2008

pangkat besar + 3 chevrons

Aku sedikit keliru.. kalau bulan puasa, setan2 semua dh kena gari kan.. x boleh mengganggu manusia..
Hmm.. Tapi aku pernah terdengar discussion oleh seorang Ustaz (x ingat nama) bahawa yang digari adalah Syaitan2 yang berpangkat besar + 3 chevrons. Maka syaitan2 prebet masih berleluasa?


Aku ingin bercakap dalam bahasa grafik.

Keadaan kritikal. Minta bantuan.


Aku tidur awal mlm td. Belum pukul 12. Aku dh bosan berjaga malam dan x dpt tidur siang harinya sebab kena pergi kelas. Dlm keadaan mengantuk, mesti kelas hasilnya mcm naik Bas Tuah ke MC dan balik semula ke sini. ZERO. Aku x faham kenapa aku menggunakan analogi Bas Tuah. Tapi x kisah lah, asalkan maksudnya sampai. Jadi, aku tidur awal la tadi..

Namun nasib kurang baik, 5.28 baru terjaga. Itupun sebab Syahir BELEBER sebab katanya alarm dari handset aku dh beberapa kali berteriak memanggil, mengharapkan perhatian tuannya. Eh, ye ke? X perasan punn.. Jawab aku walaupun handset itu lokasinya beberapa sentimeter sahaja dari telinga. Tp memang aku x sedar. Syaitan tutup telinga aku kot.

Ahh.. Lambat. Nk keluar makan x sempat dah. Sahur apa yang ada jer la.. Sambil makan td, aku terfikir kenapa aku susah sangat nk bangun tido walaupun aku dh tidor awal.

Lepas sahur, aku memulakan hari ini dengan memegang buku + beberapa helai kertas. Baru pegang... belum buka lagi tuu. Niatnya nk study sebab nnt ada bengkel + kuiz + test. Uuuuu.. Cobaan.

Namun apa yang berlaku? Tengok waktu aku post ni... Yeah. Aku tewas dengan dugaan untuk study. Setelah aku menghampiri komputer, aku terus tertarik bagaikan ada medan magnet. Aku rasa rajin nk menaip. Tapi kenapa aku malas study?

Aku rasakan syaitan yang aku bela sejak awal tahun satu (@ mungkin sejak sem2 matrik) dh menjadi terlalu akrab. Sukar nk menjauhkannya. Ia adalah syaitan division Malas. Mungkin ia sudah mendapat pingat emas olimpik ataupun dh naik pangkat sebab dh hampir empat tahun ia berjaya melemahkan aku.

Apa nk buat?? Dan satu lagi aku tak puas hati dengan Blog ini yang telah menghabiskan masa study aku.

3 comments:

w.a.k. said...

agak2 diaorg wat peperiksaan PTK x utk dapatkan pangkat nie :p

Seyn Jukey said...

che ku.aku ada cadangan.apa kata ko 'azam' bersama mereka.hehe~

Seyn Jukey said...

aktif ye che ku. hahha~